website Verder naar inhoud
✔️ Gratis verzending vanaf €49,-
✔️ Vóór 17:30 besteld, zelfde dag verzonden
✔️ weekend besteld, maandag in huis

zoek producten

Veel gestelde vragen

Welkom bij de veelgestelde vragen (FAQ) pagina van Huisdierenvriend.nl! We begrijpen dat het verzorgen van je geliefde huisdier vragen kan oproepen. Daarom hebben we deze sectie samengesteld om je te voorzien van duidelijke antwoorden en handige tips. 

Of je nu nieuw bent in de wereld van huisdieren of een doorgewinterde eigenaar, we streven ernaar om je te ondersteunen met informatie over voeding, verzorging, gedrag en nog veel meer. Blader door onze verzameling veelgestelde vragen en vind de antwoorden die je nodig hebt om het leven van jouw huisdier nog beter te maken. Mocht je vraag hier niet tussen staan, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om je te helpen bij het welzijn van je harige, gevederde of geschubde metgezel.

Informatie

Hoe kan ik een bestelling plaatsen op Huisdierenvriend.nl?

Bij Huisdierenvriend.nl kan je een bestelling doen door het door jouw gewenste product in het winkelmandje toe te voegen en vervolgens af te rekenen. Je geeft hierbij jouw gegevens op met het adres waar je het geleverd wil hebben.

Na ontvangst van betaling zorgen we dat jouw bestelling wordt verzonden.

Wat zijn de betaalmethoden die jullie accepteren?

Bij Huisdierenvriend.nl kun je uit verschillende betaalmethodes kiezen zoals IDeal, Creditcard, Paypal, Bancontact, Klarna en nog veel meer. Op deze manier zijn we voor iedereen toegankelijk.

Wat zijn de verzendkosten en de levertijd van mijn bestelling?

Bij bestellingen vanaf €100 geniet u van gratis verzending. Onder de €100 dan brengen we €7,95 in rekening voor de verzending.

Hoe kan ik mij aanmelden voor jullie nieuwsbrief?

Op de homepagina is er een sectie waar u zich kan aanmelden voor de nieuwsbrief. Op deze manier houden we je op de hoogte van nieuwe acties en kortingen.

Bieden jullie kortingscodes of promoties aan?

Exclusief aan members geven wij regelmatig een leuke interessante korting.

Zijn de producten op Huisdierenvriend.nl veilig voor mijn huisdier?

Alle producten zijn van hoge kwaliteit en het het CE-keurmerk. Dit is de basis regel om iets te kunnen verkopen in de EU.

Bieden jullie advies of ondersteuning bij het kiezen van producten?

Wij bieden uiteraard ook ondersteuning. Doordeweeks zijn we tot 22:00 savonds beschikbaar om u te helpen. Dit kan via email en Whatsapp.

Zijn de prijzen op Huisdierenvriend.nl inclusief btw?

Alle prijzen op onze webshop zijn inclusief BTW.

Retourneren

Wat is jullie retourbeleid?

Bij heeft u na ontvangst 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Zie hiervoor onze retourbeleid pagina voor meer informatie.

Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe doe ik dit?

U dient uw retour eerst bij ons aan te melden. Wij zullen u dan voorzien van de juiste informatie waar u uw pakket naar retour kan sturen.

Hoe kan ik een artikel retourneren of ruilen?

Neem contact met ons op en wij zullen u hier verder over informeren.

Zie ook de pagina Retourbeleid.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer ontvang ik mijn betaling terug?

Als u de overeenkomst herroept, ontvang u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, exclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 



Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. 



De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. De kosten worden geraamd op een maximum van ongeveer 9 EUR. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Zijn er bepaalde voorwaarden waaraan mijn retourzending moet voldoen?

Uiteraard, Het product moet in nieuwstaat retour gezonden worden. Dit betekent dat de verpakking nog heel moet zijn.

Krijg ik een volledige terugbetaling als ik mijn artikel retourneer?

Ja u krijgt een volledige terugbetaling exclusief de verzendkosten.

Terugbetaling

Terugbetaling

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. De retourkosten zijn voor eigen rekening wanneer u uw pakket terugstuurt. Mocht u een deel retourneren van de bestelling, dan wordt dit gedeelte aan u teruggestort. 

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice als ik een vraag of een probleem heb met mijn bestelling?

Neem hiervoor via Whatsapp contact met ons op. Dit kunt u doen door op de groene button rechtsonder op het scherm te klikken.

Levering

Bieden jullie internationale verzending aan?

Wij focussen ons momenteel vooral op de Benelux.

Kan ik mijn bestelling volgen nadat ik deze heb geplaatst?

Nadat u de bestelling heeft geplaatst ontvangt u een bevestiging en een track & trace code zodat u uw bestelling kunt volgen.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, hoe kom ik aan het juiste artikel?

Excuses, wij hebben een fout gemaakt tijdens het inpakken. Graag lossen wij dit met u op. Via ons contactformulier komt u gemakkelijk in contact met onze klantenservice. Stuur hierbij een foto toe van het verkeerde product met uw ordernummer. Waarna wij samen met u gaan kijken naar een passende oplossing.

Annuleren

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dit?

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos. 

Indien Plantable reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij het aankoopbedrag aan u terugstorten. Hiervoor dient u zo snel mogelijk een bericht te sturen met uw ordernummer en reden van annulering. 

Klachten

Ik heb een andere klacht, waar kan ik terecht?

Mocht u klachten hebben over de dienstverlening dan kunt u ons ook altijd via het contactformulier, telefonisch of per briefpost bereiken door middel van de eerdergenoemde gegevens. Ook hier geldt dat wij binnen 48 uur een reactie zullen geven op uw klacht. Uiterlijk zullen wij binnen 14 dagen uw klacht behandelen. 



Mocht u niet tevreden zijn over ons handelen, dan kunt u contact opnemen met de geschillencommissie. Deze kunt u bereiken via www.sgc.nl. Op deze staat duidelijk vermeldt hoe u contact kunt opnemen. Zij zullen u dan verder helpen met uw geschil met ons bedrijf. 

 

Mocht u niet tevreden zijn met de klachtafhandeling, of wilt u een onafhankelijke partij benaderen voor het geschil, dan kunt u dit voorleggen bij de volgende 2 instanties:

Op de website van thuiswinkel voor geschillen: www.sgc.nl. Of een brief sturen naar: Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform; http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 

Kortingscode?
Omhoog